O szkole
Szkoła Podstawowa Specjalna nr 327 wchodzi w skład Zespołu Szkół Specjalnych nr 109 wraz z Gimnazjum Specjalnym nr 161 i Zespołem Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Jest placówką publiczną prowadzoną i finansowaną przez Urząd Miasta Warszawy.
Przyjmuje uczniów z niepełnosprawnością ruchową i sprzężoną z terenu Warszawy oraz okolic. Oferta edukacyjno - wychowawcza kierowana jest do dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, przepukliną oponowo - rdzeniową, postępującym zanikiem mięśni, chorobami genetycznymi oraz innymi dysfunkcjami rozwojowymi.
Celem oddziaływań edukacyjnych, opiekuńczych i wychowawczych jest:
- wszechstronny rozwój poznawczy, emocjonalny, społeczny dzieci i młodzieży,
- samodzielność i niezależne funkcjonowanie w życiu codziennym,
- integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami,
- włączanie do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym.
Absolwenci kontynuują naukę zarówno w placówkach specjalistycznych, jak i szkołach integracyjnych. Po 20 latach pracy szkoły można cieszyć się również uzyskanymi przez wychowanków dyplomami ukończenia wyższych uczelni.
Atuty szkoły
Szkoła dostosowuje programy nauczania, metody oraz formy pracy do potrzeb i możliwości psychomotorycznych dziecka. Uwzględnia zarówno poziom intelektualny, sprawność motoryczną, jak też różne tempo pracy.
- tworzy programy własne, które pozwalają na indywidualizację pracy z uczniem (np. program nauczania matematyki),
- dobiera odpowiednie pomoce (podpórki, nakładki na pisaki, uchwyty, powiększone liniatury), które ułatwiają pracę na lekcji,
- stosuje różne środki dydaktyczne oraz wykorzystujemy komputer w edukacji tych uczniów, którzy nie piszą samodzielnie
- rozwija komunikację u uczniów z zaburzeniami mowy stosując proste pomoce do porozumiewania się, urządzenia generujące głos aż po elektroniczne pomoce do komunikacji
- przygotowuje specjalne karty pracy, plansze, sprawdziany dostosowane do możliwości percepcyjno - motorycznych ucznia,
- planuje zajęcia lekcyjne w taki sposób, aby aktywizować wszystkich uczniów, włączyć każdego w tok lekcji niezależnie od ograniczeń ruchowych czy intelektualnych
- pracuje w oparciu o nowoczesną technologię; dysponujemy nowoczesną pracownią komputerową wraz ze specjalistycznymi peryferiami i multimedialnymi programami edukacyjnymi,
- integruje uczniów z otaczającym środowiskiem wychodząc poza mury szkolne na lekcje muzealne, terenowe, spektakle filmowe i teatralne.
Wczesne wspomaganie rozwoju
We wrześniu 2006 na terenie szkoły powstał Zespół Wczesnego Wspomagania Rozwoju. Tworzą go psycholog, pedagog i neurologopeda oraz wspierają szkolni rehabilitanci. Zajęcia prowadzone są indywidualnie z udziałem rodziców oraz w 2-3 osobowych grupach stymulujących kontakty społeczne z rówieśnikami.
Opieką terapeutyczną objęte są głównie dzieci z niepełnosprawnością złożoną oraz z cechami autystycznymi.
Zakres wczesnego wspomagania rozwoju dziecka może dotyczyć:
- rozwoju motorycznego (motoryki małej i dużej),
- percepcji,
- koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- czynności poznawczych,
- komunikacji,
- sfery funkcjonowania społecznego oraz emocjonalnego.
Galeria
Serdecznie zapraszamy!
|